Crossfit

7 gevinster ved at træne crossfit

7 gevinster ved at træne crossfit

Ifølge motionsmagasinet I Form har du syv gevinster ved at træne crossfit:

1. Du får en langt bedre kondition, fordi du styrker dit kredsløb
2. Du bliver generelt mere udholdende, fordi du både træner kredsløb og muskelstyrke
3. Du øger din muskelstyrke
4. Du får en mere fleksibel krop, fordi du på én gang træner din kondition, smidighed og styrke
5. Du bliver bedre til at koordinere din krop, fordi træningen er bred og lærer din krops enkelte dele at arbejde bedre sammen
6. Din smidighed bliver bedre, fordi træningen både øger dine musklers, seners og ledbånds bevægelighed
7. Din balance bliver bedre, fordi du på én gang træner din styrke og din smidighed
 

(Kilde: Iform)

Crossfit

Crossfit er en styrke- og koordinationstræning der blander ti forskellige træningsdiscipliner.
Disciplinerne er hentet fra gymnastik, vægtløftning og atletik:

1. Udholdenhed – kredsløb
2. Udholdenhed – styrke
3. Hastighed
4. Balance
5. Smidighed
6. Styrke
7. Koordination
8. Præcision
9. Behændighed
10. Effekt

Du gennemfører de forskellige træningsmoduler i korte intervaller på en måde og i en sammensætning, så det passer til dine behov. Et træningsforløb behøver ikke være længere end 20 minutter.

Her kan du se en videofilm der viser forskellige øvelser i crossfit.